Sunday, August 1, 2010

Keputusan Percubaan

Entry sebelum ni ada aku mention yang aku try CLINIQUE 123 tu. 1st 3 days aku guna ok. mmg macam best. kulit pon lembut je rasanya kan. lepas 3 days tu, ada naik macam rashes sikit kat tepi hidung bawah sikit dari mata. ingatkan tak de pape, so, aku teruskan penggunaan. makin lama makin banyak pulak. so aku stopped. aku call asmida. dia cakap Etty dah bagitau dia jangan beli. dan asmid lupa nak bagitau aku. haha. pastu etty left comment dia. cakap dia pakai muka jadi teruk. ok, tak pe. boleh return balik. aku pegi return hari tu, ingat nak refund kan, boleh dapat duit beli benda lain pulak. tapi proses refund macam susah. so, the SA tu offer aku benda2 yang sama harga. dalam hati aku nak foundation sebab foundation dia best. masa aku pakai dulu yang botol dia macam segienpat tu. tapi bila kulit aku ada rashes, dia offer aku yang water base punye.

ok, tak pe. at least aku try. haha. tu la, gatal ngada nak try2 kan. cubala stick to 1 product. sekarang aku pakai dulu SKII pnye facial wash dengan toner dengan whitening sourrce brightener sebagai moisturiser nye sekali. guna balik facial wash tu sebab dulu salah cara guna tu yang menyebabkan kulit kering. kena leather kan dulu kat tangan baru cuci muka. tu yang diajar oleh SA CLINIQUE masa aku beli trial set tu. cara betul pon, tapi kalau tak sesuai dengan Asian skin tak guna jugak kan. mungkin kulit aku tak sesuai. cina ramai je beli, cantik je aku tengok dorang pakai. hehe.
SKII pnye SA pon cakap benda sama, leather kan dulu kat tangan, pastu buat circular motion kat muka 5second je, jangan lebih. kalau lebih it will dry out your skin. bahaya nanti kedut dan kuar flakes2 putih macam panau.

so, untuk asian skin, better manufacturer dia asian jugak. go for korean or japan products.
facial wash yang paling best bagi aku adalah.....bunyi drum....THE FACE SHOP! yang aku pernah buat review kat private blog aku. tu memang terbaik la.
pic taken from here

kalau nak guna THE SKIN FOOD, sila guna macam dalam gambar di atas. aloevera product range. best sebab soft dan bau pon sedap. lepas pakai, muka rasa macam bersih sangat. dan yang penting, lembut. aku try sebab dapat trial pack dia masa tengoh frust return CLINIQUE balik. haha. jalan kat skin food, tengok2, tanye2, macam tak yakin dia bagi dulu trial pack suruh try. bagus untuk combination skin. aloe vera kan bagus untuk skin healing. made in korea. made from natural ingredients. dan slowly rashes aku macam tamed down.

ape2 pon, better get to know your skin condition first before try anything u want to try. i recommend japan and Korean products sebab understand our skin better than product lain. kalau nak pakai syurah ke, safi pon boleh sebab aku tengok housemates aku pakai cantik je muka dorang, licin je, putih je.

sebenarnya tak kisah pon kan ape2 pon, asal sesuai dengan kulit, thats it. yang susah tu kalau asal try je tak sesuai. dah sesuai gatal nak tukar. haha. bila dah dapat yang sesuai, stick to it.

bila SKII tu dah habis, nak pilih mana eh, SKIN FOOD ke THE FACE SHOP? nak teruskan SKII, macam high maintenance sesangat nak pakai 1 set kan. essence je cukuple kot. tu fikir balik nanti. habiskan dulu, jangan membazir. haha.

chup!!!: credits to Etty and Asmida.

2 comments:

e.t.t.y said...

kankankan kankankan....

haaa, nasib baik boleh dapat refund. make up dia should be okay. aku adore dia pya lips shine. dapat free gift je pun.

aku nk sgt try pakai produk korea jepun, tp still tak berani. skrg nk reduce kan jerawat, aku pakai garnier biru. okaylah.

buat review product korea jepun pulak fara. pehlisss

Farfar said...

aku merajuk 5 minit ngan ko. ko ber review dengan asmid je. haha...
aku ada buat sikit je, mana yang aku try. kan facial wash the face shop dengan make up remover kat private blog. nanti kalau aku try, aku buat lagi. aku review dari pengalaman. bukan saje2 tulis. haha.
nanti aku dah habis SKII aku try lagi the face shop. tapi aku recommend the face shop la. haha.