Saturday, December 22, 2012

Perlu ke update? ;)

Assalamualaikum...

Dah setahun rasanya tak update. Sebab utama adalah malas. Ke dua, tak ada masa (bajet busy sangat sedangkan tak).

Sekejap je rasanya happy bergolek2 di atas katil sambil mimpi indah2. Lagi seminggu lebih dah nak sekolah balik. Tu pun, alhamdulillah tak kenen jaga exam tahun ni. Ye la kan, takkan nama aku naik every year. Kesian pulak cikgu lain tak merasa jaga exam. Haha. Cuma minggu last sekolah hari tu je kene jaga peperiksaan STPM baharu. Tapi seminggu je. Yang tu tak termasuk dalam giliran jaga exam SPM dan STPM hujung tahun setiap tahun tu.

Cuti sekolah ni, aku tak ke mana-mana pun atas faktor kesihatan. Plan nak pergi Pahang la, Cameron la, semuanya aku batalkan. Balik kampung memang wajib. Sebab dapat makan apa je yang rasa teringin. Thanks mak dan ayah! Cuma hari tu je jalan2 penang ngan perlis. Lepas tu dah tak larat dah.

Semalam dah pun meeting kat sekolah. Tugas2 pun dah dapat. Syukur alhamdulillah aku tak dapat kelas 4B1 lagi. Kalau tak rasanya tak tau stress tu tahap mana. Macammana nak hadap muka diorang? Adake patut menulis perihal kemaluan aku kat meja lab sains? Sungguh tak beradab. Dan menurut laporan kaunselor, tulisan tersebut kepunyaan budak perempuan. Aku tak nak tanye siapa. Biarlah aku tak tau. Kalau aku tau, tengok muka dia pon aku tak nak, macammana aku nak ajar dia. Maths aku still ajar kelas tu, cuma aku tak jadi guru kelas je. Tak sanggup nak ambil berat orang2 macam tu dah. Tu sejarah 2012. Lupakan!

Macam biasa, ingatkan semula diri sendiri, tak payah fikir hal yang tak penting dan menyakitkan hati. Harap tahun depan ada sinar harapan baru dengan kelas yang baru. 5Sigma1. Dan buat yang mana mampu. Hehe.

K bai.
Wassalam.



No comments: